Tuesday, October 12, 2010

sedih..dah tak berguna..

hari ni..hmmmm....dah..aku dah berjaya membuat onar untuk pertama kalinya dekat Gombak ni..

warghhhh...dah tercalar...

semalam dah niat, niat saje tak dapat pape lagi kalau dah buat dapat la tu...(utk benda yang kurang baikla)

pagi tadi tak terasa papepon, tapi, bila dah buat, tiba-tiba teringat satu hadis dalam study circle yang baru je aku kena hafal..hadisnya beginiya:

aku pendekkan, dan only kasi maksud:

On the authority of Wabisa ibn Ma'bad (may Allah be pleased with him?) who said:


I came to the Messenger of Allah (may the blessings and peace of Allah be upon him) and he said: You have come to ask about righteouness? I said: Yes. He said: Consult your heart. Righteouness is that about which the soul feels tranquil and the heart feels trranquil and wrongdoing as that which wavers in the soul and moves to and fro in the breast eventhough people again and again have given you their lega opinion ( in its favour)


so, hadis ni tepat sekali terkena kat aku...bila dah buat benda yang jahat and kurang baik ni, kita tak akan rasa tenang...tu lah....hmmmm...


tapi benda dah jadi, jangan nak menyesal teruk2..betolkan??menyesal dengan kesilapan bolehla..


p/s: jangan contohi aku...

nak tau ape yang aku dah buat, tengoklah post aku yang semalam..dah tu agak-agakla sendiri..huhu

No comments:

Post a Comment

potato